En aquest
moment és quan hem de plantejar-nos com avaluar el que hem fet fins ara, com traslladar
tot això a infantil i com podríem valorar aquest tipus de tasques en aquestes
edats.
Realment
és complicat donar resposta a aquestes preguntes, però potser podem iniciar
aquesta reflexió amb la qüestió: què és avaluar?
Segons
el Diccionari.cat és “determinar, especialment d’una manera aproximada, la
vàlua o el valor d’una cosa”. I ara jo pregunt, quin és el valor d’un
aprenentatge que no és propi sinó d’uns altres? qui som jo per jutjar un procés
aliè? No seria més adient utilitzar la paraula “valorar”?
Valorar és
“atribuir valor”, és adir, “tenir en compta el conjunt de qualitat que fan que
una persona o una cosa sigui preuada, valgui”.
Per tant,
en un procés com és l’aprenentatge jo propos, en comptes d’avaluar, tenir en
compta els aspectes d’aquests que el fan vàlid. O sigui, considerar tots aquell
conjunt d’accions que ha hagut de realitzar el nen o en aquest cas nosaltres
per entendre o portar a la pràctica un projecte i no tant determinar el grau de
validesa del resultat.
Així mateix,
per poder realitzar un projecte d’aquestes característiques, sigui de la
temàtica que sigui, a infantil, seria adient conèixer el grup on es portarà a
terme, doncs amb aquest tipus d’informació podrem saber quins seran els seus
interessos i per tant contextualitzar l’activitat segons les seves necessitats.
No obstant,
per a que això succeeixi primer hem de potenciar les estratègies d’observació,
doncs amb ells aconseguirem tota la informació necessària i seguidament les
eines reflexives, que són les que ens ajudaran a arribar a conclusions vàlides.
No creieu?
![]() |
All you need is think. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada